طراحی ربات جدیدی به نام water strider



ربات جدیدی که بر روی آب راه میرود ومی پرد


این ربات نه تنها قادر به راه رفتن روی آب است ، بلکه می تواند روی آب جهش هم داشته باشد.Water strider با تقلیدی از حرکات و جهش حشرات روی سطح آب طراحی شده است، که می تواند در حدود 5.5 اینچ (14 سانتیمتر) به طرف بالا و 14 اینچ(35 سانتی متر) به سمت جلو بپرد، اگرچه وزن آن 1000 برابر وزن یک حشره است.


درطول چند سال گذشته ،چندین ربات های آزمایشگاهی کوچک ساخته شده اند ، که قادر به راه رفتن و اسکیت کردن بر روی آب بودند ، اما این ربات اولین رباتی است که می تواند روی سطح آب پرش هم داشته باشد. یک ربات جهنده روی سطح آب بسیار پرتحرک تر از رباتی است که  روی آب اسکیت می کند ، بنابراین آن قادر به پرش از روی موانع هم خواهد بود ، محققان موسسه تکنولوژی Harbin در شمال چین در مقاله ای در 25 جولای در مجله ACS مواد به کار برده شده  برای ساخت این ربات را منتشر کردند، آنها اضافه می کنند که در آینده ممکن است دولت ها از این ربات برای جاسوسی استفاده کنند.


Water strider که در آن هم قوانین بیولوژیک و هم رباتیک آورده شده است ، بوسیله ی کشش سطحی آب می تواند، روی آب بماند. طراحی یک ربات که بتواند ، بدون شکستن کشش سطحی آب خود را، روی سطح آب نگه دارد، بسیار مشکل است. محققان Harbin توانسته اند این مشکل را بوسیله ی ،استفاده از فوم نیکل برای ساخت پایه های ربات ،که خاصیتفوق العاده دفع آبی دارد ، برطرف کنند.

این ربات دارای سه پایه می باشد:یک پای صاف برای ثابت ماندن بر روی سطح آب ، و دو پای نازکتر(paddlelike) برای پریدن. موتور که در وسط بدنه ی ربات قرار دارد پاها را حرکت می دهد. محققان دریافتند ،ماده ی نیکل مورد استفاده در ساخت بدنه ، باعث کاهش فشار ربات به سطح آب می شود.




innovationnewsdaily
ترجمه توسط عسل سرگردی
نظرات 1 + ارسال نظر
مهسا 21 مرداد 1391 ساعت 19:55 http://www.luxfa.ir/1index.htm

سلام . واقعان لذت بردام از خواندن وب شما . امیدوارم هر موقع مطالبی مینویسی بهترین باشه .مرسی و با آرزوی سلامتی برای هر کسی که احساس میکنه خیلی خوشبخت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد