طرح هادی تهرانی، بهترین بهترین های رد دات



طراح: هادی تهرانی


مقاله ویژه رددات: بهترین کار

هادی تهرانی جایزه "بهترین بهترین های رد دات" را در بخش خانه و آشپزخانه، جایزه طراحی محصول 2011 برای طرح +ARTESIO دریافت کرد.



تولید کننده: شرکت آلمانی Poggenpohl mobelwerke
آشپزخانه مفهومی +ARESTIO را نه تنها با استفاده از پیوند و ادغام طراحی مبلمان و طراحی داخلی و یک مفهوم باز توسعه می دهد، بلکه او یک فضای ادراکی که بسیار فراتر از مفاهیم آشنای فضا باز زندگی و محیط آشپزخانه های سنتی است را خلق می کند.

این نوع رویکرد طراحی ساختارشکن است که این مفهوم با استفاده از مواد با کیفیت بالا و همچنین با سازگاری بالا منعکس شده است.



حالت ورود به اتاق:

جورج نلسون در سال 1957 در مرجع شناخته شده خود با عنوان: "مشکلات طراحی" آورده است: "طراحی... بیانی از قابلیت ذهن انسان به مرحله ای فراتر است". نلسون نظریه پردازی بود که تقاضای تجدید نظر در تصور طراحان را داشت و ادعا کرد که طراحی برای بیان خود در تمام مسائل باید آزاد بیان شود. آشپزخانه مفهومی+ARTESIO مظهری از درجه بالایی از آزادی طراحی است ـ آن سوالات تاکنون راجع به محدودیت های مرسوم در معماری اتاق است، و هنوز حل آن ها به زمان بستگی دارد. مبلمان آشپزخانه و معماری اتاق به وسیله ی طراحشان، "هادی تهرانی" به منظور همجوشی یکپارچه معماری دیوارها، کف و سقف در داخل یک فضای باز بدون تقسیمات آشکار فضا پیش­ بینی شده است. این ایده وحدت کاملی در هسته­ درک جدیدی از یک آشپزخانه است، یک رویکرد طراحی است که خود را اینگونه تعریف می کند: "حالت ورود به اتاق". جزئیات طراحی این تحول یکپارچه، قفسه های کاملاً همسان و شیشه ای هستند که در مواردی، به خوبی یک سقف نو آورانه، ادغام تمام عناصر مورد نیاز برای عملکرد از قبیل صوتی، خروجی هود، تهویه مطبوع و همچنین قدرت خوراک را نشان می­دهد. دیگر جنبه های مکمل این آشپزخانه­ ی جدید کانسپت، که با دقت انتخاب شده اند عبارتند از: مواد بادوام با کیفیت بالا مانند ملامین، چوب ـ سخت، و شیشه لاکی.

آشپزخانه مفهومی +ARTESIO در نتیجه ادغام رشته طراحی مبلمان و معماری اتاق، جلوه ای رویایی از امکانات  طراحی را ارائه می­ دهد.


 


در سال 2012 هادی تهرانی یکی از اعضای هیئت داوری برای ارزیابی بهترین طرح سال خواهد بود.

reddot: چه چیزی الهام بخش شماست؟
هادی تهرانی: شهرنشینی در آب که توسعه آن ثابت باقی می ماند.
reddot: کدام گرایش در حال حاضر در کار شما قابل تشخیص است؟
هادی تهرانی: فضا و کاهش جابه جایی و جایگزینی یک عملکرد گرایی نمایشی.

reddot: هدف شما به عنوان یک طراح چیست؟

هادی تهرانی: هدف من به عنوان یک طراح و معمار، ایجاد اتحاد بین طراحی و معماری به طور خاص، برای لمس بهتر افراد است.



ترجمه: عسل سرگردی

در سایت رددات

نظرات 1 + ارسال نظر
امید 18 تیر 1391 ساعت 10:39

چه متن خوبی رو انتخاب کردید برای ترجمه.
خسته نباشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد